niedziela, 26 maja 2013

Optimus DivnE - WIP 3

Przez weekend zabrałem się za robotę. Udało mi się już zespawać wszystkie diody, jakie zamierzałem zamontować na pancerzu. Jutro mam zamiar stworzyć do końca podstawkę oraz dokleić pozostałe części. Po otrzymaniu nowego aerografu zabieram się za malowanie.

















Czeka mnie jeszcze trochę szpachlowania oraz stworzenie odpowiedniej głowy ale to już detale.

A tak przy okazji, czy ktoś wie dlaczego czerwony diody w obwodzie wyłączają niebieskie i białe? Wszystkie są 3V, zasilaniem również jest bateria generująca 3V. W przypadku podłączania niebieskich i białych nie ma takich efektów. Będę wdzięczny za wytłumaczenie tego "zjawiska".

2 komentarze:

  1. A jak łączysz te diody ?
    Szeregowo, czy równolegle ?

    Jeśli szeregowo, to dioda czerwona bierze więcej prądu, dlatego niebieska przygasa.

    To tak jak z żarówkami. Jak podłączysz szeregowo dwie żarówki 60W, to obie będą świecić jak 30W.
    Natomiast jak podłączysz szeregowo żarówkę 40W i 20W, to świecić Ci będzie tylko 40W, a 20W będzie zgaszona.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki za odpowiedź. Szeregowo 1 do 2ego itd. Te czerwone są jakieś pazerne, bo odłączają cały prąd od pozostałych (widać za słaba bateria).

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...